> Latviski > English > Русски

 

Vasaras sezona

Vasaras sezona valsts autoceļu uzturēšanas darbos ilgst no 1.aprīļa līdz 31. oktobrim.

Galvenie vasaras sezonas darbi:

  • melno segumu bedru remonts;
  • melno segumu virsmu raupjuma atjaunošana;
  • grants ceļu seguma uzturēšana un remonts;
  • satiksmes organizācijas līdzekļu (ceļa zīmju) uzturēšana un uzstādīšana;
  • grāvju tīrīšanu un to profila atjaunošanu;
  • zāles, krūmu un to atvašu pļaušana;
  • krūmu izciršanu grāvjos, nogāzēs un autoceļa joslās;
  • ceļu nomaļu atkritumu savākšanu. 

Bedru remonts

Katru gadu pavasarī notiek bedru masveida remonts uz melnā seguma. Tas tiek uzsākts, kad ir iestājies tehnoloģijai atbilstoši laika apstākļi - diennakts vidējā gaisa temperatūra ir virs +5 grādiem pēc Celsija. 

Bedru remontdarbi tiek veikti prioritārā secībā atbilstoši uzturēšanas klasēm – A, B, C, D. Uzturēšanas klases ir noteiktas, ņemot vērā autoceļu klasifikāciju (valsts galvenie, reģionālie, vietējie autoceļi) un transportlīdzekļu satiksmes intensitāti.

Autoceļu melno segumu radušās bedres A uzturēšanas klases autoceļos tiek saremontētas līdz 1.jūnijam, B uzturēšanas klases ceļos līdz 15. jūnijam un līdz 1. jūlijam C un D uzturēšanas klases ceļos. 

Bedres, kuras rodas no jauna, tiek labotas visa gada garumā. 

Bedru masveida remontam uz melnā seguma, tiek izmantotas divu veidu tehnoloģijas. Bedres tiek aizpildītas ar:

                 1. karsto asfaltbetonu;

                 2. šķembām un bitumena emulsiju, kas ir piemērota metode segumiem ar augstu bojājumu pakāpi. 

Izmantojamā tehnoloģija tiek izvēlēta atbilstoši ceļu segumam.

Infografika par bedru remontu .jpg formātā 

Biežāk uzdotie jautājumi par bedrīšu remontu

 

Bedru remonts ar šķembām un bitumena emulsiju

Vispirms bedre tiek attīrīta no putekļiem, dubļiem un dažādiem priekšmetiem.

 

 

Pēc tam tiek veikta bedres gruntēšana ar bitumena emulsiju, lai nodrošinātu nepieciešamo sasaisti ar šķembām.

 

Bedre tiek viendabīgi aizpildīta ar rupjās frakcijas šķembām.

 

Aizpildītās bedres virsmu vienmērīgi nokaisa ar smalkās frakcijas šķembām.

Uz vienu diennakti tiek ieviests ātruma ierobežojums 70 km/h stundā un remonta posmu apzīmē ar ceļa zīmi „Uzbērta grants vai šķembas”. Pirms ātruma ierobežojumu noņemšanas brīvās šķembas no autoceļa tiek noslaucītas.


 

 

 

> Aktualitātes> Par LAU> Uzturēšana> Pakalpojumi> Presei> Kontakti
All rights reserved by VAS “LAU” © 2007.
Design and Development by HES.LV