No Kurzemes puses pāri Latvijai virzās nokrišņi, kuri no sniega pāriet lietus veidā.
Šajos laika apstākļos pa grants ceļiem ir jābrauc piesardzīgi, sevišķi stāvos kāpumos un pagriezienos, jo, nokūstot sniega kārtai, veidojas atkala un saķere var būt kritiski zema. Uz vietējās nozīmes ceļiem ar grants segumu tiek veikta to attīrīšana no sniega, bet posmos, kur izveidojusies piebraukta sniega kārta, tiek veikta rievošana – izveido rievas, kas uzlabo mašīnas riepu saķeri ar segumu. Ilgstoša atkušņa rezultātā uz grants ceļiem var iestāties šķīdonis.
Strauji nokūstot sniegam, gaisa temperatūrai svārstoties ap nulli, segas konstrukcija vietām ir pārmitrināta, vietām vēl sasalusi. Atkusušajā seguma kārtā strauji veidojas bedres un iesēdumi, kurus pārmitrinātās segas konstrukcijas dēļ nav iespējams kvalitatīvi novērst ar autoceļu greiderēšanu un jauna materiāla iestrādi izveidojušās bedrēs un iesēdumos.
Uz grants autoceļu segumiem, kuri vēl ir pārmitrināti – visbiežāk tas ir novērojams meža apvidos, darbi netiek veikti, jo nav iespējams nodrošināt kvalitatīvu darba izpildi. Greiderēšanu, iesēdumu, bedru vai citu defektu novēršana ir iespējama pie optimāla mitruma grants seguma, tas nevar būt pārmitrināts.
VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” regulāri apseko valsts autoceļus un tiklīdz konstatēs, ka ceļa segums atbilst grants seguma greiderēšanas darbu veikšanai, tie tiks uzsākti.
Par apgrūtinātiem braukšanas apstākļiem, avārijas bedrēm un šķīdoni uz valsts autoceļiem aicinām informēt Satiksmes informācijas centru, zvanot pa diennakts bezmaksas tālruni 8000 5555.