VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) ziemas dienesta dežuranti strādā diennakts režīmā, lai nepieciešamības gadījumā operatīvi varētu nodrošināt valsts autoceļu caurbraucamību.

Ziemas dienesta dežuranti par brauktuves stāvokli uzzina no vairāk nekā 50 meteostacijām, kas izvietotas uz Latvijas galvenajiem autoceļiem, veicot tiešos novērojumus un analizējot laika apstākļu prognozes, saņemot informāciju no ceļu lietotājiem, dienestiem, aplikācijas “Waze”, kā arī izmantojot mobilo virsmas sensoru datus.

 

 

 

Mobilie virsmas sensori ir papildu instruments, kas ziemas dienesta dežurantiem palīdz iegūt objektīvākus datus par apstākļiem uz valsts autoceļiem un efektīvāk pieņemt lēmumu, kad uzsākt ziemas uzturēšanas darbus – brauktuves atbrīvošanu no sniega un slīdamības samazināšanu, t.sk. preventīvo kaisīšanu. Kopumā desmit LAU mobilie virsmas sensori ir izvietoti uz sadarbības partneru SIA "Orbita Logistics" un SIA "Miandum" kravas automašīnām, kuras naktīs un agrās rīta stundās regulāri pārvietojas pa valsts autoceļiem ar vislielāko satiksmes intensitāti jeb valsts galvenajiem autoceļiem, piemēram, Rīga - Liepāja, Rīga – Ainaži, Rīga - Valmiera u.c.

 

 

Sadarbības partneru transportlīdzekļos uzstādītie mobilie virsmas sensori veic mērījumus un vienlaicīgi nosūta datus uz sistēmu, kas ir pieejama ziemas dienesta dežurantiem datorā vai mobilajā tālrunī. Tiešsaistes sistēmā tiek nodrošināta informācija par autoceļa brauktuves stāvokli (sauss, mitrs, ledus u.tml.), ūdens/ledus kārtas biezumu, saķeres līmeni ar autoceļa virsmu un brauktuves virsmas temperatūru, kā arī rasas punktu (temperatūra, pie kuras kondensējas gaisā esošais mitrums).

 

 

 

 

11.12.2020.

Dalīties