Valsts autoceļu ikdienas uzturēšanā ir noslēgusies ziemas sezona un tiek pārtrauktas ziemas dienesta dežūras diennakts režīmā.

2020./2021.gada ziemas sezonā valsts autoceļu uzturēšanai izlietoti 22,7 milj. euro. Ziemas uzturēšanas darbi veido aptuveni trešo daļu no kopējā valsts autoceļu ikdienas uzturēšanai piešķirtā finansējuma.

 

Lai samazinātu brauktuvju slīdamību un nodrošinātu drošākus braukšanas apstākļus autovadītājiem, šajā ziemas sezonā brauktuvju apstrāde ar pretslīdes materiāliem veikta vairāk nekā 483 200 km garumā, autoceļu attīrīšana no sniega ar  vienlaicīgu pretslīdes materiālu kaisīšanu 256 800  km, autoceļu attīrīšana no sniega veikta vairāk nekā 115 600 km un rievu izveide uz autoceļiem ar sniega vai ledus kārtu, kas sasniedz vismaz piecus centimetrus, tika veikta vairāk nekā 57 300 p. km garumā.

 

Lai nodrošinātu efektīvāku darbu veikšanu, arī šajā ziemas sezonā tika pielietotas mūsdienīgas tehnoloģijas – mobilie virsmas sensori, aplikācija “Waze”. Tie ir papildu informācijas kanāli, kas ziemas dienesta dežurantiem sniedz iespēju iegūt objektīvākus datus par apstākļiem uz valsts autoceļiem un palīdz pieņemt operatīvu lēmumu par tehnikas sūtīšanu kaisīšanas/tīrīšanas darbu veikšanai.

 

Mobilie virsmas sensori veic optiskus mērījumus un nosaka parametrus – mitruma, ūdens/ledus kārtas biezumu, saķeres līmeni ar autoceļa virsmu, brauktuves virsmas temperatūru un rasas punktu. Transportlīdzeklim tiek uzstādīts sensors, kas savienots ar mobilo tālruni vai modemu un iegūtajiem datiem līdzi seko LAU dežuranti. Kopumā desmit mobilie virsmas sensori tika izvietoti uz sadarbības partneru SIA "Orbita Logistics" un SIA "Miandum" kravas automašīnām, kuras naktīs un agrās rīta stundās regulāri pārvietojās pa valsts autoceļiem ar vislielāko satiksmes intensitāti.

 

Līdztekus ierastajiem informācijas kanāliem - informatīvais  tālrunis, sociālie tīkli, autobraucēji aktīvi izmanto arī aplikāciju “Waze”, informācijas nodošanai par notikumiem uz autoceļiem. LAU jau vairāk nekā gadu saņemtajiem ziņojumiem seko līdzi, tos izvērtē, nodod atbildīgajām struktūrvienībām informācijas pārbaudei un nepieciešamo darbu uzsākšanai.

 

Kā liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra apkopotā informācija, tad ziemas pirmajos mēnešos bija mainīgi laika apstākļi un gaisa temperatūra bieži svārstījās ap 00C grādiem, līdz ar to uz autoceļiem veidojās apledojums un tika veikti slīdamības mazināšanas darbi. Savukārt janvārī un februārī visā valsts teritorijā bija ilgstošs un pastāvīgs sals, kā arī sniega kārta, kas vietām sasniedza pat pusmetru. Šogad sniega sega bija biezākā pēdējo desmit gadu laikā.

 

Atgādinām, ka autoceļu uzturēšanas darbiem tiešsaistes režīmā var sekot līdzi VSIA “Latvijas Valsts ceļi” mājaslapas kartē (www.lvceli.lv), kā arī aplikācijā “Waze”, kurā iespējams arī informēt par valsts autoceļu stāvokli. Tāpat par bīstamām situācijām uz valsts autoceļiem aicinām informēt VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Satiksmes informācijas centru, zvanot uz diennakts informatīvo tālruni 8000 5555.

.


Infografika 

19.04.2021.

Dalīties