Šodien, 12.jūlijā, Dobelē, 21 pašvaldību pārstāvis no Zemgales reģiona klātienē apsekoja un iepazinās ar VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) ikdienas uzturēšanas darbiem vasaras sezonā.

 

 

„Zemgales reģionā šovasar plānots sakārtot ūdens atvades sistēmu vairāk nekā 10 grants autoceļu posmiem. Ūdens atvades sakārtošana ir plānota tajos ceļu posmos, kuros pavasarī un rudenī šķīdoņa dēļ ir apgrūtināta ceļa caurbraucamība. Kopumā Zemgalē turpat 35 km garumā valsts grants ceļiem esam veikuši dubultās virsmas apstrādi, līdz ar to ir uzlaboti dzīves apstākļi iedzīvotājiem, kuri dzīvo ceļa apkaimē, jo tiek novērsta turpmāka ceļa seguma putēšana un nodrošināti komfortablāki braukšanas apstākļi, kā arī ceļš vairs nav jāgreiderē“, uzsver VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors

 

 

LAU valdes priekšsēdētājs R.Nešpors, satiksmes ministrs U.Augulis.

 

 

Satiksmes ministrs Uldis Augulis pašvaldību pārstāvjus informēja par autoceļu tīkla attīstību Zemgales reģionā, tajā skaitā arī par plānotajiem remontdarbiem 2018./2019.gadā.

 

 

Satiksmes ministrs U.Augulis: “Autoceļu remontdarbu sezona šogad sākusies savlaicīgi un ļoti aktīvi. Darbi plānoti vairāk nekā 150 objektos visā valstī, turklāt sākušies arī līdz šim vērienīgākie darbi uz valsts vietējās nozīmes grants ceļiem. Šis ir gads, kad grants ceļu sakārtošanā ieguldīsim vēsturiski lielākās investīcijas. Arī Zemgalē šogad nozīmīgi darbi plānoti, īpaši ņemot vērā, ka panākts papildu finansējums tieši grants ceļu sakārtošanai, paredzot tā saucamās dubultās virsmas uzklāšanu, grants seguma atjaunošana u.c. darbus. Vienlaikus arī Zemgales reģionā īpaša uzmanība tiks pievērsta ūdens atvades sistēmu sakārtošanai.“

 

 

Klātienē tika apsekots valsts vietējās nozīmes autoceļa posms V1112 Tērvete-Penkule no 0 km līdz 0,400 km, kuram tika veikta dubultās virsmas apstrāde. Dubultās virsmas segums nav asfalta segums, tā nestspēja ir daudz zemāka par asfalta segumu.  Līdz ar to segumu var sabojāt pārkrauts kravas autotransports vai pārgalvīga manevrēšana, driftēšana. Savukārt autoceļa posma turpinājumā tika veikta greiderēšana ar piekabināmo greideri un krūmu atvašu pļaušana ceļa nodalījuma joslai.

 

 

„Lai uzlabotu darba efektivitāti, investējam tehnoloģisko iekārtu un transportlīdzekļu atjaunināšanā un modernizēšanā. Ir pieņemts stratēģisks lēmums, ka no specializētās tehnikas to mainām uz multifunkcionālu, uzsvaru liekot uz lieljaudas traktoru izmantošanu, tos aprīkojot ar dažādiem speciāliem agregātiem – piekabināmais greideris, krūmu pļāvējs, sniega lāpstas,“ norāda R.Nešpors.

 

 

Lai ceļu lietotāji savlaicīgi varētu plānot savus maršrutus un rēķināties ar īslaicīgiem satiksmes ierobežojumiem, LAU tehnikas vienības tiek aprīkotas ar GPS iekārtām.

 

 

Tiešsaistes režīmā virsmas apstrādes tehnikai un greideriem var sekot līdzi Waze un VAS “Latvijas Valsts ceļi” mājaslapas kartē (www.lvceli.lv).

 

 

 

Iekārta virsmas uzklāšanai

 

 

12.07.2018.

Dalīties