Pārmitrināti grants autoceļi, izskalojumi, applūduši ceļu posmi

 

Latvijā turpinās atkusnis un kūstošā sniega un nokrišņu dēļ uz autoceļiem var veidoties apgrūtināti braukšanas apstākļi.

 

  • Uz grants autoceļiem iestājas šķīdonis. Autoceļa brauktuves virsma ierasti atkūst vispirms, savukārt dziļākie slāņi un nomales arvien ir sasalušas. Grants segums pārsātinās ar ūdeni, ceļš zaudē nestspēju un kļūst grūtāk izbraucams.
  • Strauji kūstot biezajai sniega un ledus kārtai, rodas liels ūdens daudzums, kas plūst uz apkaimes zemākajām vietām un ūdenstilpnēm, reizēm appludinot arī līdzās esošos zemākos ceļa posmus. Ūdens līdzi nestie zari un augsne var aizsprostot caurtekas, vēl vairāk apgrūtinot ūdens aizplūšanu.
  •  Tāpat atsevišķās vietās kūstošā sniega un ledus radītā ūdens straume var izveidot izskalojumus.

 

Atbilstoši situācijai uz autoceļiem var tikt ieviesti dažādi ierobežojumi- masas, ātruma ierobežojumi, brīdinošas zīmes, daži ceļu posmi var tikt uz laiku arī slēgti. Ar aktuālajiem brīdinājumiem autoceļu tīklā aicinām uzzināt VSIA "Latvijas Valts ceļi" mājaslapā www.lvceli.lv

 

VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" regulāri seko līdzi grants autoceļu stāvoklim, un atbilstoši autoceļu uzturēšanas klasei plāno nepieciešamos darbus. Grants autoceļu uzturēšanas un remonta darbi tiek plānoti, kad autoceļi ir apžuvuši un atguvuši nestspēju.

 

Vietās, kur arvien ir ledus, grants autoceļi var būt ļoti slideni

 

Dažviet uz autoceļiem arvien ir ledus un sniegs. Atkušņa laikā grants autoceļi, kas ziemas apstākļos tiek uzturēti ar piebrauktu sniega un ledus kārtu, kļūst īpaši slideni. Dienas laikā tie var būt klāti ar ūdeni. Savukārt naktī un rīta stundās, kad temperatūra noslīd zem nulles, izkusušais sniegs atkal sasalst un veidojas apledojums. Atkušņa laikā veikto kaisīšanas un rievošanas darbu efekts nav ilglaicīgs, jo izveidotās rievas izkūst, savukārt smilts tiek noskalotas. Aicinām autovadītājiem izvēlēties autoceļa seguma stāvoklim atbilstošu braukšanas ātrumu, distanci un braukšanas stilu.

 

 

Mainīgos laikapstākļos intensīvāk veidojas bedres

 

Dienas laikā gaisa temperatūra pakāpjas līdz plus grādiem, bet naktīs noslīd zem nulles. Šādos apstākļos autovadītājiem jābūt ļoti uzmanīgiem, jo uz autoceļiem ar asfalta segumu var veidoties melnais ledus jeb grūti pamanāma ledus kārtiņa. Lai samazinātu autoceļu slīdamību, LAU ziemas dienesta tehnikas vienības veic kaisīšanu ar mitro sāli. 

 

Tāpat šādos laikapstākļos uz asfalta autoceļiem sliktā tehniskā stāvoklī intensīvāk veidojas bedres. Šobrīd tiek remontētas tikai satiksmei bīstamas bedres jeb bedres, kas ir lielākas par 0.1m2  un dziļākas par 5 cm.  Satiksmei bīstamu bedru remontdarbu mērķis ir novērst bīstamas situācijas. Darbu veikšanai tiek izmantota aukstā asfalta tehnoloģiju, kuru var pielietot neatkarīgi no laikapstākļiem - arī salā vai lietū.  Satiksmi šajā vietā var atjaunot uzreiz pēc remontdarbiem. 

 

Masveida bedru remontdarbi uz valsts autoceļiem tiek uzsākti, kad diennakts vidējā autoceļa seguma temperatūra ir  virs +5 grādiem.   Masveida bedru remontdarbos galvenokārt tiek izmantotas- šķembu- bitumena tehnoloģija vai karstā asfalta tehnoloģijas. Bedru remontdarbu laikā to norises vietā lokāli sašaurina brauktuvi un ierobežo braukšanas ātrumu līdz 70 vai 50 km/h.  Aicinām ceļu lietotājus ievērot noteikumus, jo tie ir svarīgi, lai satiksmes dalībnieki neapdraudētu viens otru, kā arī LAU darbiniekus, kuri strādā uz ceļa.


Pamanot bīstamus apstākļus uz autoceļiem, piemēram, izskalojumu, aicinām ziņot VSIA "Latvijas Valsts ceļi" Satiksmes informācijas centram - tālr. 8000555.


Autoceļš V995 - Druva–Birzgale–Valle. Ūdens plūst no laukiem pāri ceļam. 

Šķīdonis uz autoceļa V138  Bārdaskrogs-Krabi 

 

 

 

Izskalojums uz autoceļa A3  Inčukalns—Valmiera—Igaunijas robeža (Valka) pie Murjāņiem.

Pirms un pēc uzturēšanas darbu veikšanas. 


 

 

Dalīties