Šodien, 28.februārī, Kuldīgā 25 pašvaldību un VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” pārstāvji no Kurzemes reģiona klātienē iepazinās ar ikdienas uzturēšanas darbu aktualitātēm ziemas sezonā.

 

 

LAU valdes priekšsēdētājs Raits Nešpors informē: “Strādājam pie inovāciju ieviešanas uzņēmuma darbībā. Ir ieviests mobilo sensoru pilotprojekts, kas ļauj saņemt operatīvu informāciju par autoceļu brauktuves stāvokli. Tas palīdz ziemas dienesta dežurantiem pieņemt lēmumu par tehnikas sūtīšanu kaisīšanas/tīrīšanas darbu veikšanai. Šādus izmanto arī Skandināvijā, Lietuvā un Igaunijā.  Šajā ziemas sezonā veiktas arī izmaiņas brauktuves kaisīšanas platumā. Līdz šim sāls tika kaisīta visā brauktuves platumā, bet šoziem kaisīšana notiek šaurākā platumā. Satiksmes plūsmas un brauktuves šķērskrituma rezultātā sāls tiek izkliedēta visas brauktuves platumā. Tas nekādā veidā neietekmē satiksmes drošību.“

 

 

Autoceļu uzturēšanas darbi tiek uzsākti, tiklīdz uz autoceļa tiek konstatēts noteiktajai uzturēšanas klasei neatbilstoša situācija - tiek pārsniegts pieļaujamais sniega kārtas biezums, ir izveidojies apledojums u.c.. Autoceļu uzturētāju ziemas dienests nodrošina darbu diennakts režīmā. Valsts autoceļiem ziemā ir noteiktas uzturēšanas klases un tie tiek uzturēti, lai atbilstu normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. Līdz ar to ziemā autoceļu brauktuves stāvoklis starp dažādām uzturēšanas klasēm var būtiski atšķirties.“ uzsver LAU Autoceļu uzturēšanas un pārvaldības departamenta vadītājs Vilnis Vigulis.

 

 

Kurzemes reģionā galvenokārt valsts autoceļi ir ar noteiktu C uzturēšanas klasi – 2 914 km garumā, savukārt ar A, A1 uzturēšanas klasi – 868 km,  B - 655 km un D uzturēšanas klases autoceļi 275 km.

 

 

Autovadītājiem jāņem vērā, ka autoceļi ar noteiktu C un D uzturēšanas klasi tiek uzturēti ar sniega kārtu, līdz ar to, kad gaisa temperatūra ir virs nulles vai ir atkala tie var kļūt īpaši slideni. Lai mazinātu slīdamību tiek veikti rievošanas darbi vai kā pretslīdes materiālu  izmanto smilti, un to kaisa - satiksmei bīstamākajos posmos - stāvos kritumos, kāpumos, līkumos, krustojumos. Rievošanas darbus veic ja piebraukta sniega vai apledojuma biezums ir vismaz pieci centimetri. Tomēr jāņem vērā, ka šādos laika apstākļos veiktie kaisīšanas un rievošanas darbi nav ilglaicīgi, jo nokrišņi nokaisīto materiālu noskalo.

 

 

2018./2019. gada ziemas sezonā līdz 15.februārim, Kurzemes reģionā autoceļu attīrīšana no sniega veikta 15 249 km apmērā, attīrīšana no sniega ar vienlaicīgiem kaisīšanas darbiem – 43 692 km, kaisīšana ar pretslīdes materiālu – 105 369 km, bet rievošanas darbi – 16 199 p.km apjomā.

 

 

Lai uzlabotu satiksmes drošību un informētu ceļu lietotājus par posmiem, kuros konkrētajā brīdī tiek veikti ceļu uzturēšanas darbi, ziemas tehnikas vienības ir aprīkotas ar GPS un tām līdzi var sekot tiešsaistes režīmā aplikācija Waze un VAS Latvijas valsts ceļi mājaslapas kartē.

 

 

Aicinām ceļu lietotājus informēt par valsts autoceļu stāvokli, zvanot uz VAS Latvijas Valsts ceļi Satiksmes informācijas centra diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 8000 5555.

 

28.02.2019.

Dalīties